Vi designer og implementerer effektive Customer Success -programmer

Vi hjelper selskaper akselerere vekst og maksimere kundenes livstidsverdi ved hjelp av skreddersydde Customer Success-strategier.

Våre Tjenester

  • Kartlegging av modenheten på dagens Customer Success-funksjon, med konkrete råd om tiltak innenfor ulike områder.

  • Skreddersydd program for å hjelpe dere å etablere eller forbedre dagens Customer Success-operasjon, eller raskt forbedre kapabiliteter innenfor spesifikke områder.

  • Strategisk rådgivning innenfor ulike områder knyttet til det å bygge opp og lede Customer Success-funksjoner.

  • Skreddersydde workshops og presentasjoner.

 
 

1. Customer Success-analyse

Kartlegging av modenheten på dagens Customer Success-funksjon

Hensikten med denne analysen er å raskt gi deg innsikt i dagens situasjon. Hva fungerer bra i dag, hvor modne er man innenfor ulike områder, og hvilke grep burde tas for å sikre vekst og utnytte potensialet i eksisterende kundebase?

Analysen tar for seg modenhet innenfor;

Fremgangsmåte

Denne kartleggingen gjøres gjennom:

- 1:1 intervjuer med nøkkelpersoner i organisasjonen
- Intervjuer med kunder
- Workshops
- Analyse av prosesser og relevant data

Resultat

Presentasjon med resultater av modenhetsanalysen, samt konkrete råd om aksjoner og tiltak innenfor ulike nøkkelområder.

2. Customer Success -program

Det å etablere og operasjonalisere en velfungerende Customer Success-funksjon kan være krevende, og ofte har man ikke kapasitet og/eller ekspertise til å gjøre dette effektivt selv.

Her går vi dypere til verks og hjelper til med å ta Customer Success-funksjonen til neste nivå, enten det er å være med å etablere deres Customer Success-funksjon fra bunnen av, skalere og optimalisere funksjonen, eller raskt forbedre kapabiliteter innenfor spesifikke områder.

Programmet skreddersys basert på selskapets modenhet og behov, og kan inkludere blant annet;

1. Etablering og implementering av Customer Success-strategi

2. Kundereisemapping

3. Kundesegmentering

4. Etablering og implementering av Customer Success Playbooks for hele kundereisen

5. Organisasjonsdesign og implementering av endringer, inkludert støtte til rekruttering

6. Evaluering av verktøy, samt hjelp til implementering av egnede verktøy

7. Etablering og implementering av metrics

Framgangsmåte;

Her går vi inn og jobber tett med Customer Success-teamet og andre nøkkelroller for å få en god forståelse av dagens operasjon, selskapets foretningsmodell, kundereise etc. Det å jobbe tett med teamene er helt essensielt for å finne gode løsninger for selskapet og sikre eierskap internt, etter hvert som vi designer og implementerer nye rammeverk.

 
 

 
 

3. Strategisk Rådgivning

Er dere i startfasen av å etablere Customer Success? Har dere utfordringer med høyt kundefrafall? Eller ser dere på hvordan dere kan skalere dagens operasjon?

Vi kan bidra med strategisk rådgivning innenfor en rekke områder ved behov, og deler mer enn gjerne vår erfaring og innsikt i «best practices» og metodikk.

 

4. Workshops

Ønsker dere å øke bevisstheten i selskapet rundt viktigheten av Customer Success? Eller adressere spesifikke utfordringer eller deler av operasjonen i en workshop?

Vi kan holde inspirasjonforedrag og faginnlegg rundt Customer Success, eller skreddersy ulike workshops etter deres behov.

 

Vi brenner for dine kunders suksess!

Ta kontakt hvis du ønsker å høre mer om hva vi kan tilby.